21 Aralık 2015 Pazartesi

TEKNOLOJİNİN GELİŞİMİYLE ORTAYA ÇIKAN YENİ PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI

Günümüzde şirketler pazarlama harcama alışkanlıklarını değiştirmektedir. Bunu yapmaya mecburdurlar. Çünkü yeni teknoloji ve bilgi kaynakları pazarlama kararlarını desteklemektedir. Yeni mobil teknoloji internet ve gelişmiş analiz sistemlerini içermektedir. Reklam harcamaları artmakta ama buna karşın, izleyici, dinleyici oranı azalmakta ve çok parçalı hale gelmektedir. Geleneksel kitle reklamcılığı alternatif medya tarafından tehdit edilmektedir.[1]
Günümüzde teknoloji alanında gerçekleşen değişim ve gelişimler şirketlere pazarlama ve reklamcılık alanında pazar paylarını korumaları, varlıklarını sürdürmeleri ve genişletmeleri için destek olmaktadır. Her geçtiğimiz gün değişen pazarlama ve reklamcılık anlayışı ana hatlarıyla başlıklar şeklinde bu blogda incelenecektir.  Bu pazarlama türleri; viral pazarlama, yeşil pazarlama, gerilla pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama, izinli pazarlama, e-pazarlama, advertainment, oyunlar üzerinden pazarlama, infomercial ve mobil pazarlamadır.




[1] Robert Shaw -  David Merrick, Marketing Payback is Your Marketing Profitable, Great Britain: Pearson Education Publication İnc. , 2005, s. 23-24. 

FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder