Günümüzde
şirketler pazarlama harcama alışkanlıklarını değiştirmektedir. Bunu yapmaya mecburdurlar.
Çünkü yeni teknoloji ve bilgi kaynakları pazarlama kararlarını desteklemektedir.
Yeni mobil teknoloji internet ve gelişmiş analiz sistemlerini içermektedir. Reklam
harcamaları artmakta ama buna karşın, izleyici, dinleyici oranı azalmakta ve çok
parçalı hale gelmektedir. Geleneksel kitle reklamcılığı alternatif medya tarafından
tehdit edilmektedir.[1]
Günümüzde
teknoloji alanında gerçekleşen değişim ve gelişimler şirketlere pazarlama ve reklamcılık
alanında pazar paylarını korumaları, varlıklarını sürdürmeleri ve genişletmeleri
için destek olmaktadır. Her geçtiğimiz gün değişen pazarlama ve reklamcılık anlayışı
ana hatlarıyla başlıklar şeklinde bu blogda incelenecektir. Bu pazarlama türleri; viral pazarlama, yeşil pazarlama,
gerilla pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama, izinli pazarlama,
e-pazarlama, advertainment, oyunlar üzerinden pazarlama, infomercial ve mobil pazarlamadır.
[1] Robert Shaw - David Merrick, Marketing Payback is Your Marketing Profitable, Great Britain: Pearson
Education Publication İnc. , 2005, s. 23-24.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder