Karekodlar, genellikle
beyaz ve siyah kare veya dikdörtgen şekillerden oluşan barkodlardır. İsteğe
göre renkli olarak da kodlanabilmektedirler. Günümüzde pazarlamada ve pazarlama
dışında birçok alanda kendine yer eden karekodlar, ilk kez Japonya’da ortaya
çıkmıştır. Bu yeni nesil barkod sistemiyle, eski, bilinen barkodlardan farklı
olarak daha fazla veri depolama imkânı bulunmaktadır. Türkiye’de ilaç
sektörüyle ilk kez resmileşen karekod sistemi, pazarlama ile ilgilenenler için
de yaratıcı fikirler oluşturmaya yarayan bir pazarlama aracı haline de
gelmiştir.
Karekodlar
pazarlama alanında otomotiv sektöründe, gazete, dergi reklamları ve
billboardlarda, online satış alanında, perakende sektöründe, turizm sektöründe
ve daha birçok alanda kullanılmaktadır. Karekodların pazarlama alanında ve
pazarlama dışı alanlarda nasıl kullanıldığı BLOG'UN ilerleyen yazılarında ayrıntılı olarak ele
alınacaktır.
FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder