22 Aralık 2015 Salı

KAREKOD TEKNOLOJİLERİYLE PAZARLAMA

Karekodlar, genellikle beyaz ve siyah kare veya dikdörtgen şekillerden oluşan barkodlardır. İsteğe göre renkli olarak da kodlanabilmektedirler. Günümüzde pazarlamada ve pazarlama dışında birçok alanda kendine yer eden karekodlar, ilk kez Japonya’da ortaya çıkmıştır. Bu yeni nesil barkod sistemiyle, eski, bilinen barkodlardan farklı olarak daha fazla veri depolama imkânı bulunmaktadır. Türkiye’de ilaç sektörüyle ilk kez resmileşen karekod sistemi, pazarlama ile ilgilenenler için de yaratıcı fikirler oluşturmaya yarayan bir pazarlama aracı haline de gelmiştir.


Karekodlar pazarlama alanında otomotiv sektöründe, gazete, dergi reklamları ve billboardlarda, online satış alanında, perakende sektöründe, turizm sektöründe ve daha birçok alanda kullanılmaktadır. Karekodların pazarlama alanında ve pazarlama dışı alanlarda nasıl kullanıldığı BLOG'UN ilerleyen yazılarında ayrıntılı olarak ele alınacaktır.

FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder