Sosyal
Medya Pazarlaması, çevrimiçi sosyal kanalları kullanarak, kişilere ve firmalara,
ulaşılması zor olabilecek büyük topluluklarla iletişim kurma yolu sağlayan etkileşimli
bir süreçtir. [1]
Sosyal medyanın, bireylere çevrimiçi ortamda kendilerini ifade etme ve tercihlerini
ortaya koyabilme fırsatı sağlaması onu farklı ve popüler kılmaktadır. [2] Sosyal
medya kanalları pazarlamaya yeni bir boyut getirmektedir. İnternet’in getirmiş olduğu
yenilik ve özellikler, geleneksel medyanın sahip olamadığı farklılıkları barındırmaktadır.
Bu farklılıklar sosyal medyanın sadece teknolojik özelliklerinden değil; aynı zamanda
insanların birbirleri arasında ve insanlarla kurumlar arasında bire bir iletişime
olanak sağlaması gibi sosyal içerikli ilişki ve iletişim kurma imkânlarından kaynaklanmaktadır.[3]
Sosyal
medya platformları çeşitli ve farklı amaçlarla oluşturulabilmektedirler. Sadece sosyal amaçla bir araya gelen genel kullanıcıların
bulunduğu, özel bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyen, bütün internet kullanıcılarının
üye olabildiği Facebook, Twitter, Google Plus gibi sosyal platformlar bulunduğu
gibi, belirli bir kullanıcı kitlesine hitap eden sosyal medya platformları da bulunmaktadır.
Linkedin gibi profesyonel iş yaşantısında bulunanların üye olduğu, academia.edu
gibi akademisyenlere hitap eden, myspace gibi genel olarak müzik paylaşımında bulunulan,
foursquare gibi daha çok gezmeyi, bulunduğu yeri bildirmeyi ve restoranlar hakkında
yorumda bulunmayı sevenlere hitap eden ya da youtube gibi video paylaşımlarına ve
video izlemeye meraklı olan kullanıcıların bulunduğu sosyal medya platformları da
bulunmaktadır. Çeşitli ve farklı amaçlara hitap eden sosyal medya platformlarının
olması pazarlama kampanyalarını gerçekleştirecek olan firmanın hedef kitleye ulaşmasında
ve reklam kampanyasını hedef kitleye ulaştırabilmesinde üst düzeyde faydalı olmaktadır.
[1] Tamar Weinberg, The New Community Rules: Marketing on The
Social Web, New York: O'Reilly, 2009, s.3.
[2] Dave Evans, Social Media Marketing an Hour A Day, Wiley
Publishing Inc, Indiana, 2008, s.33.
[3] Dongyoung Sohn, “Interactive
Media and Social Exchange of Market Information”, The University of Texas at Austin in Partial Fulfillment of The
Requirements for The Degree of Doctor of Philosophy, 2005, s. 15.
FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder