21 Aralık 2015 Pazartesi

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI NEDİR ?

Sosyal Medya Pazarlaması, çevrimiçi sosyal kanalları kullanarak, kişilere ve firmalara, ulaşılması zor olabilecek büyük topluluklarla iletişim kurma yolu sağlayan etkileşimli bir süreçtir. [1] Sosyal medyanın, bireylere çevrimiçi ortamda kendilerini ifade etme ve tercihlerini ortaya koyabilme fırsatı sağlaması onu farklı ve popüler kılmaktadır. [2] Sosyal medya kanalları pazarlamaya yeni bir boyut getirmektedir. İnternet’in getirmiş olduğu yenilik ve özellikler, geleneksel medyanın sahip olamadığı farklılıkları barındırmaktadır. Bu farklılıklar sosyal medyanın sadece teknolojik özelliklerinden değil; aynı zamanda insanların birbirleri arasında ve insanlarla kurumlar arasında bire bir iletişime olanak sağlaması gibi sosyal içerikli ilişki ve iletişim kurma imkânlarından kaynaklanmaktadır.[3] 


Sosyal medya platformları çeşitli ve farklı amaçlarla oluşturulabilmektedirler.  Sadece sosyal amaçla bir araya gelen genel kullanıcıların bulunduğu, özel bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyen, bütün internet kullanıcılarının üye olabildiği Facebook, Twitter, Google Plus gibi sosyal platformlar bulunduğu gibi, belirli bir kullanıcı kitlesine hitap eden sosyal medya platformları da bulunmaktadır. Linkedin gibi profesyonel iş yaşantısında bulunanların üye olduğu, academia.edu gibi akademisyenlere hitap eden, myspace gibi genel olarak müzik paylaşımında bulunulan, foursquare gibi daha çok gezmeyi, bulunduğu yeri bildirmeyi ve restoranlar hakkında yorumda bulunmayı sevenlere hitap eden ya da youtube gibi video paylaşımlarına ve video izlemeye meraklı olan kullanıcıların bulunduğu sosyal medya platformları da bulunmaktadır. Çeşitli ve farklı amaçlara hitap eden sosyal medya platformlarının olması pazarlama kampanyalarını gerçekleştirecek olan firmanın hedef kitleye ulaşmasında ve reklam kampanyasını hedef kitleye ulaştırabilmesinde üst düzeyde faydalı olmaktadır.




[1] Tamar Weinberg, The New Community Rules: Marketing on The Social Web, New York: O'Reilly, 2009, s.3.
[2] Dave Evans, Social Media Marketing an Hour A Day, Wiley Publishing Inc, Indiana, 2008, s.33.
[3] Dongyoung Sohn, “Interactive Media and Social Exchange of Market Information”, The University of Texas at Austin in Partial Fulfillment of The Requirements for The Degree of Doctor of Philosophy, 2005, s. 15.

FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder