Artırılmış
gerçeklik veya diğer bir kullanımıyla genişletilmiş gerçeklik, gerçek dünyadaki
çevrenin içinde bulunanların, bilgisayar veya bilgisayar özellikli cihazlar
tarafından üretilen ses, görüntü, grafik veya küresel konumlama sistemine ait
verilerle zenginleştirilerek veya diğer bir ifadeyle gerçek çevre artırılarak
meydana getirilen dolaylı fiziksel görünümüdür. Artırılmış gerçeklik pazarlama
alanında oyunlaştırmada, perakende sektöründe, otomotiv sektöründe, mobilya ve
ev dekorasyonu alanında, reklamcılıkta, turizm alanında ve daha birçok alanda
kullanılmaktadır. Artırılmış gerçekliğin pazarlama alanında ve pazarlama dışı
alanlarda kullanımı BLOG'UN ilerleyen yazılarında ayrıntılı olarak ele
alınacaktır.
FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder