21 Aralık 2015 Pazartesi

E-PAZARLAMA NEDİR ?

İnternette pazarlama;  geleneksel pazarlama türlerine önemli bir alternatif olarak,  1990’lı yıllardan itibaren sanal veya doğrudan bir ticaret aracı olarak hızla büyüyen bir pazarlama alanını ifade etmektedir.  Bilgisayar ve internet kullanımının hızla yaygınlaşması yanında web’in gelişmesi internette pazarlamanın gelişmesine önemli katkılarda bulunmuştur.  İnternette pazarlama hem doğrudan tüketicilere hem de işletmelere yönelik olarak gerçekleştirilebilmektedir.[1]
Elektronik pazarlama (e-pazarlama/web pazarlama), piyasada bulunan ürün ve hizmetleri küresel piyasa alanında asıl değerinde pazarlamak için internetten faydalanılmasıdır.[2] E-pazarlama, internetin sanal ortamında potansiyel müşteriler için ürün sunumu, dağıtımı, fiyatlandırma ve tutundurmasını kapsayan bir süreçtir.[3]



[2]Abraham Pizam, International Encyclopedia of Hospitality Management. Second Edition, Oxford: Elsevier Ltd, 2010, s. 191.
[3]Muhammed İhsan Çubukçu, “Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi”, Internet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 2010 s. 44


FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder