İnternette
pazarlama; geleneksel pazarlama türlerine
önemli bir alternatif olarak, 1990’lı
yıllardan itibaren sanal veya doğrudan bir ticaret aracı olarak hızla büyüyen
bir pazarlama alanını ifade etmektedir. Bilgisayar
ve internet kullanımının hızla yaygınlaşması yanında web’in gelişmesi internette
pazarlamanın gelişmesine önemli katkılarda bulunmuştur. İnternette pazarlama hem doğrudan tüketicilere
hem de işletmelere yönelik olarak gerçekleştirilebilmektedir.[1]
Elektronik
pazarlama (e-pazarlama/web pazarlama), piyasada bulunan ürün ve hizmetleri küresel
piyasa alanında asıl değerinde pazarlamak için internetten faydalanılmasıdır.[2] E-pazarlama,
internetin sanal ortamında potansiyel müşteriler için ürün sunumu, dağıtımı, fiyatlandırma
ve tutundurmasını kapsayan bir süreçtir.[3]
[1]http://m.friendfeed-media.com/c8fdfa352075d2dd749509b8692f5165602bbd80, Erişim Tarihi, 26.12.2014.
[2]Abraham Pizam, International Encyclopedia of Hospitality
Management. Second Edition, Oxford: Elsevier Ltd, 2010, s. 191.
[3]Muhammed İhsan
Çubukçu, “Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi”, Internet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi,
2010 s. 44
FATİH BİLİCİ
bilicifa@gmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder